Double Bill – Thomas of Norway

Om arrangementet

Informasjon om endring i programmet til Double Bill i Lofoten Kulturhus 10. september:

«Tribute To Me» av koreograf Martijn Joling må dessverre utgå, da danseren er skadet og ikke i stand til å opptre. «You Might Like Me Better If We Sleep Together» av Thomas of Norway går som planlagt. I tillegg vises «Then You Left» av samme koreograf.

I disse forestillingene viser Thomas of Norway spennet i sitt kunstneriske uttrykk – fra heftige rytmer og discolys hvor danseren byr på seg selv, til det stillferdige og nærmest introverte.

«You Might Like Me Better If We Sleep Together» foregår i en nattklubb-setting med full fart, glitter og sukker, party og flørting med publikum. «Then You Left» er den rake motsetning, og utforsker tap i nære relasjoner. Forestillingen er en estetisk, lydlig og ettertenksom publikumsopplevelse. Begge soloforestillingene forteller om livet. Bare med forskjellig utgangspunkt.

Information in English: thomasofnorway.com/doublebill

Del 1 – You Might Like Me Better If We Sleep Together
I “You Might Like Me Better If We Sleep Together” har Thomas of Norway tatt utgangspunkt i begreper som #MeToo, kjøttmarked og dickpics. Publikum får et glimt inn i en verden som dyrker den perfekte kroppen, der jakten på oppmerksomhet, bekreftelse og sex er viktigere enn alt annet, og der få midler skys for å oppnå det man vil. Forestillingen er en kommentar til hvor langt noen er villig til å tøye egne og andres grenser. Samtidig utfordrer den publikum til å tenke igjennom egne grenser og egne valg.

Del 2 – Then, You Left
«Then, You Left» er en estetisk, lydlig og ettertenksom solo hvor Thomas of Norway har utforsket tapsopplevelser i nære relasjoner. Forestillingen er bygget på intervjuer med voksne barn av en person som var demenssyk de siste årene av livet. Forestillingens lydbilde består i sin helhet av en bearbeidelse av intervjuene, og er utviklet av komponist og lydkunstner Tine Surel Lange i samarbeid med Thomas of Norway. Koreografien springer ut ifra intervjuene og utforsker indirekte følgene av sykdommen, både for den som er syk og for den pårørende.

Se trailere og ses mer på thomasofnorway.com/doublebill

De to forestillingene varer i ca. 45 minutter hver, med en kort pause i mellom.

Produksjon

Prosjektleder – Thomas Voll
Tekst og dokumentasjon – Øystein Voll
Samarbeidspartner – Lofoten kulturhus

Double Bill er støttet av Fond for lyd- og bilde, Fond for utøvende kunstnere, Kulturrådet og Nordland fylkeskommune, og er et samarbeid med Lofoten kulturhus.

Praktisk informasjon

Trenger du rullestolplass, ønsker du å forhåndsbestille noe i baren, eller lurer du på noe annet praktisk? Trykk her!

Kom tidlig, unngå kø! God fornøyelse!